Farvegrupper

Klasserne på Regnbueskolen følger deres årgangsbetegnelse.

Farvegrupperne består af 2 klassetrin.

Farvegruppe Gulerødder - 0. og 1. klasse

Indskolingen er den afdeling, hvor de mindste børn har base. Den består af klasselokaler for gulerødderne og de blå samt 2 fællesrum og en garderobe med en hule. I klasselokalerne kan en lydisolerede foldedør, dele rummet op i to, så gruppen nemt kan deles i løbet af timen alt efter behov.

Gulerødderne deles i hold gennem ugen efter behov og undervisningstilrettelæggelse. Vi arbejder med de basale færdigheder i dansk og matematik, så børnene hurtigt får mulighed for at arbejde selvstændigt, og vi er meget omhyggeligt med at lytte til børnenes motivation og behov.

Hos Gulerødderne starter dagen efter morgensamling som regel med musik og bevægelse. 1. og 2. modul er målrettet de basale færdigheder. Efter midddagspausen arbejdes der mere emne-orienteret. Dagen afsluttes oftes med rundkreds og historielæsning.

Legen fylder meget, da læringen har grundlag i legen og vores børn leger meget.

Fag og trinmål for dansk, matematik

Fag:

Dansk, matematik, emnefag (natur-teknik, kristendom, historie), engelsk, bevægelse, idræt, højtlæsning og musik

Farvegruppe-inddeling

Førskole

Kommende 0. klasse (Fra marts til juni)

Gulerødder

0. og 1. klasse

Blå

2. og 3. klasse

Grønne

4. og 5. klasse

Lilla

6. og 7. klasse

Orange

8. og 9. klasse

Traditioner specifikt for indskolingsgruppen

Indskolingen

Det en stor oplevelse for både nye børn og de afgående 0. klasse børn, som er ansvalig forat hjælpe deres kommende klassekammerater. Hele skolen er med til at byde velkommen på både indskrivningsdagen i januar og på første skoledag.

Skovuge

Undervisningen henlægges for de yngre årgange til skoven 2 – 3 gange om året. Her er der mulighed for at botanisere, bygge huler, tegne, udfolde sig fysisk og meget mere.

Teater og minisamfund

To uger om året laver alle elever på skolen skiftevis teater og minisamfund. Disse uger ligger typisk i vinter/forår.